søndag 5. september 2010

Hvilket rotteliv!


Rottene begynner virkelig å vokse seg til, de er så vakre alle sammen :)
Har flyttet buret og er veldig fornøyd med plasseringen, synes det står bedre i forhold til hele stua, rottene synes også det er stas for nå kan de hoppe fra buret til vinduskarmen når jeg har burdøra åpen.

Veier alle tre regelmessig, går sjelden mer enn tre dager mellom hver gang. De har fått smake på forskjellige nye ting noe de synes er veldig stas, blandt annet egg, rømme, solsikkefrø og kjøttdeig.

Har jobbet en stund nå for at søsteren min skulle få lov til å ha rotta si hjemme og for å finne et stort nok bur til henne. Har nå endelig funnet det riktige tror jeg. Er ei på Nøtterøy som skal gi bort rotta si på 2 år og selger med bur, forhåpentligvis kan det hentes allerede i dag. Så da har Tipi selskap og stort bur så hun kan bo hos Elin! Da blir det bare to jenter her hjemme, men jeg står på venteliste på en rotteunge så forhåpentligvis kommer det en liten en om ikke alt for lenge :)

Lurer litt på navn til jente nummer tre, har jo kalt siden min for Tea rats, altså Terotter, så da blir det noe i den sjangeren. Funnet ut i etterkant at det ikke akkurat er flust med tenavn, med mindre man går over på urter og lignende, men her er noen jeg har klart å grave frem: Oolong, Pu-Erh, Yin Zen Pekoe, Ceylon, Twinings, Lipton, Sencha ... Liker Yin og Zen, tenkte at jeg kunne dele det opp slik... Sencha er også veldig fint synes jeg.

Så får vi bare se hva tiden bringer :p


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar